Just smileeeee and have blue eyes - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu Just smileeeee and have blue eyes - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Just smileeeee and have blue eyes

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

15 Januari 2010 | Verenigde Staten, Fresno

Eeen hele goede dag lieve mensen in het koude kikkerlandje…

Het eerste wat ik daarop moet zeggen is: BALEN, marrijtje heeft vanmorgen getraind in haar korte broekje en T-shirtje HA. En gister ook trouwens, toen scheen het zonnetje er nog heerlijk bij ook…. Iets wat jullie in lange tijd al niet meer hebben gezien.

Maar even serieus, dit verhaal wil ik opdragen naar alle mensen die met verlangen op mijn verhalen elke keer wachten BAM linton deze is voor jou!

Ik heb heel veel, maar dan ook heel veel leuke dingen te vertellen. Ik ben ondertussen even 2,5 weekjes terug in Nederland geweest en ben nu alweer een weekje terug in Fresno. Mijn terugreis terug naar Nederland begon gelijk al goed bij het inchecken van mijn koffers op LA. Marrijtje had de mazzel om een super HOT guy achter de balie aan te treffen die mij toevallig ook wel zag zitten. (geen arrogantie mensen). Hij begon een beetje met mij te flirten en zoals een echt kassanofa flirte ik wat terug. Met als resultaat dat hij een betere zitplaats voor mij probeerde te regelen! Beetje jammer dat ze overboekt waren en hij alleen nog een zitplaats bij hij raam voor mij over had. Je zou denken dat hier het liefdes verhaal zal eindiggen maar dan zit je FOUT. Aangekomen bij mij gate moest ik nog 20min. Wachten voordat we het vliegtuig in konden. Op een gegeven moment werd er vanachter de balie rond geroepen of MV. Morehajdhs zich ook kon melden een soort ‘noodoproep’. Omdat ik niet geheel zeker was of het mijn achternaam was ben ik er snel heen gerend en gevraagt wat er was. Waarop er een gast aan kwam met een gefrommeld ticket en met de boodschap dat ik mazzel heb gehad dat iemand mijn ticket heeft gevonden en heeft terug gebracht. Natuurlijk weten jullie allemaal dat marritjje nooit een ticket zal verliezen (alleen op mijn terugreis in Philadephia).. Dus er moest iets “wrong” zijn!!!!!!! Dus ik snel aantonen dat ik mijn ticket nog netjes in mijn tas had. Een paar minuten later bleek dat ik een nieuw ticket had gekregen omdat ik een nieuwe zitplaats had. Oke de slimme achterdogtige mensen hebben nu vast wel door wat er aan het handje was. Voor de mensen die het niet begrijpen “de jonge achter het desk was zo onder de indruk van mijn blonde haren dat hij toch nog iets heeft kunnen regelen voor mij” vandaar een nieuwe zitplaats. Nu komt het mooiste: nadat mijn shock eindelijk een beetje over was draaide ik mijn ticket om en gues what wat er achter op stond: ZIJN NAAM EN ZIJN E-MAIL ADRESSS met een knip oog niet te vergeten :). Ik zeg Hopppa: In de pocket.

Volgende verhaal wil ik even kort samen vatten omdat ik weet dat mensen die dit lezen bezig zijn met ‘ studie ontwijkent werk’ en niet de hele dat de tijd hebben. Oke mijn terug weg back naar Fresno verloop alles behalve vloeien. Het begon al met de geweldige files voor Amsterdam waardoor we behoorlijk wat vertreagin op liepen. Aangekomen bij het airport zagen we al snel wat voor inheemse lange rij er bij de balie stond. Halve wege het wachten kwamen we er ook nog achter dat er door extra veiligheids reden maar 1handbage tas en 1 gewone koffer mee mocht. Marrijtje had 2 handbage tassen en 2 koffers. Dat betekent dus PANIEK. Uhh nou viel mee, ik heb mijn laptop en alles in 1 tas gedumpt en mijn potteronee op geofferd om de 2e koffer te betalen. Wat bleek, aangekomen bij het weegmoment bleek mijn koffer 27,5 kilo te wegen!! 5 kilo te zwaar --? 50 euriesss… en ook nog 50 euriess voor mijn 2e koffer. Ik weet niet of die vrouw mij achter de balie ook zo leuk vond maar ik hoefde naar wat gecheck in de computer niks te betalen (heel raar want later sprak ik een meisje die wel gewoon haar overgewicht moest betalen). Story vervolgt……. Door de nog meer extra security heeft marrijtje heel veel vertraging op gelopen. Wat zich vervolge in lopen… gelopen lopen.. HA hebben jullie hem :). Oke ik had 20 minuten om mijn koffers van de band te halen, opnieuw in te checken, en naar mijn gate te lopen laat ik zeggen RENNEN. Ik heb onderweg mijn persoonlijke records behoorlijk aangescherpt!!! Maar doordat ik mijn laptop in mijn tas had moeten proppen in een tas die daar niet voor gemaakt is, is mijn tas onder mijn rennen langzamerhand open gegaan! En dat moest natuurlijk weer net het vakje zijn waar ik mijn ticket in had. Met dat als gevolg dat ik mijn ticket onderweg ben VERLOREN. Dat was in 1 woord K-*T zoals mijn tante zou zeggen. Naar wat gestrest is het toch nog allemaal goed gekomen, want anders zou ik hier niet mijn geweldige verhaal kunnen typen en posten.

Okay, even een vrij recente ervaring Ik heb mijn permit gehaald! Dat betekent dat ik mag auto rijden. En dat heb ik gister dan ook maar is eeeem gedaan. Ik was in 1 woord de BOM. Echt ik wist niet dat ik zo goed al kon autorijden. Mijn roommate was mijn insductor en ik moest gewoon naar een sportwinkel rijden. Ik dacht eerst dat die een grapje maakte omdat ik dan gelijk al de weg enz. op moest, maar nee hoor! Hij gooide mij gelijk in het diepe, zoals ze dat dan zeggen. Misschien moet ik maar poëet worden, het eene spreekwoord naar het andere schud ik zo uit mijn mauw. Yeay. Ooo okay terug naar het verhaal, ik heb dus auto gereden onder begeleiding van mijn roommate en er zaten ook al gelijk drie mensen achterin. Ze hebben het allemaal overleeft. Voor de mensen die namen willen weten: Het was jesper van der wielen een Nederlandse jonge die hier ook voor een maandje is, met het zelfde doel als mijn broeder olfert! Die hier ook is!!!!! Super leuk,.. en het vriendinnetje van paul zat er ook nog bij :) dus als jullie mij niet geloven, kan je hun altijd contacten om te zien of marrijtje echt al een beetje kan autorijden.

OOoo oke ik vergeet hellemaal te vertellen hoe ik aan mijn permit ben gekomen. Het begon allemaal op een Dinsdag ochtend. Ik had maandag ook al een poging gedaan maar toen had ik 12 fout!! En je mag maar 6 hebben. Het zijn 40 vragen over het verkeer en borden etc. Nou Dinsdag ochtend dus,.. ik weer naar het gebouw waar die testen worden afgenomen. Krijg mijn examen BAM alles ingevuld, en toen naar de balie waar ze dan je vragen gaan controleen. Uren verder naar het wachten in de rij was ik dan eindelijk aan de beurt. Ik werd geholpen door een man die wel humor had,.. en ik ben de minste niet en maakte wat grapjes terug. Oke hij begon dus met corrigeren,.. 1 ,2,3,4,5,6…………………………. En 7!!!!!!!! FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF is wat ik dacht want je mag er maar 6 missen. Dus ik begon bijna te huilen en te huilen en ach, dat is een beetje overdreven misschien. Maar dat betekende dus dat ik hem niet had gehaald. Oooofff wel, want die menneer vroeg in 1keer of ik gelijk een afspraak wilde maken voor een rij examen of later. Ik was een beetje in de war want dat kan natuurlijk hellemaal niet!!! Nou afspraak gemaakt (9 Febr.) en nadat ik hem een beetje raar aan keek begon die te lachen en gaf die mij een handbook (boek met alle therie die je moet leren voor je permit) en mijn afspraak papiertje. Met de boodschap ‘study a little bit more and it will be okay”. HAhaha okey ik vind dit behoorlijk hilaritisch want dat mag natuurlijk hellemaal niet. O en hij zei ook nog dat ik het tegen niemand moest vertellen. Dus mensen hou u mond graag.

Ik moet weer eens plassen en daarom noodgedwongen mijn verhaal afronden. Nog even een update wat ik zo ga doen. Zo ga ik met een vriendinnetje naar de mall en morgen naar San fransisco met mijn lieftallige broeder om daar een soort road trip te maken. Hij vertrekt namelijk woensdag alweer naar huis vanaf SF!!!!!!!!!

Dus wordt vervolgt…………………………

marrijtje

  • 16 Januari 2010 - 00:08

    Johan:

    Pff... Wat weer een heisa ja! Tis maar goed dat je die blonde haren hebt... komt je toch nog beetje van pas ;)

  • 16 Januari 2010 - 04:42

    Yvon & Es:

    SuperSuperLEUK!

  • 16 Januari 2010 - 11:11

    Dolf:

    Hoi laiverd,

    Ik zit op dit moment bij je ouders achter de nieuwe lap van je moeder. wEL even wennen, want ik heb 10vinger blind geleerd maar wel op een ander toetsenbord. Maar goed. Fantastisch verhaal dacht je natuurlijk over de zon en zo. Maar wat vind je ervan om bijv 31 graden en een heerlijk windje met 10 collega's lekker om 19.00 uur in de avond op het strand een hapje te eten. Ikke dus. Maar eerlijk is eerlijk bij mij duurde het maar een weekje en bij jou nog minstens een jaar. Wantr ik zit in tussen ook al weer een dag te proesten in dat koude kikkerlandjs. Gefeliciteerd met je rijgedpoe. Een hele prestaytie toch. Wat je a;l mniet met een beetje sjarme kunt bereiken. Dineke en wil zijn een dagje shoppen in zwolle. En ik zou met kirsten en ruben ee dagje uit.Maar Ruben is ziek. .......En net gaat de telefoon dat hij toch graag met me weg wil. Dus ik breek af en vlieg naa r Hoogezand. Want ze willen omm half twee al in de bios en ik moet noge een paar boodschappen doen . Vlioeg vlieg. Doeiiiiii.
    Dolf

  • 18 Januari 2010 - 00:33

    Fucking Jane:

    He marrijtje,
    wat beleef jij veel. Allemaal lekker mannen die je te hulp schieten en zo en passant nog f een email adres achterlaten...en je laten slagen v je permit. Vermakelijk om te lezen. Heb je net met skype gehoord bij je ouders. Heerlijk je stem en lachje(s) te horen.
    You are my favorite...

    Je moeder en ik hebben net de film brothers gezien (gedownload door panne) op de nieuwe laptop vj mams. Een heule goede film, zeer goed geacteerd.

    Darlings (Olfert ook) have fun daar in SF en Olfert goede reis terug.
    smokjes, fucking jane

  • 29 Januari 2010 - 14:42

    Lesley:

    BAM!!! :D

  • 01 Februari 2010 - 11:27

    Jill:

    Marrij, ik lach me weer helemaal slap om je verhalen!! En mijn eerste vraag: Heb je al gecontact met die kerel van het vliegveld!? Hahah mooi verhaal! Super leuk dat je nog even op school was, helaas moesten we weer naar de les.. Ik wou dat ik nu bij jou in de VS zat, hier is het snotweer, sneeuw is leuk als er maar niet vieze plassen van overblijven! Geniet van de warmte, succes met lopen en vooral veel plezier daar!

    Liefs xx

  • 02 Februari 2010 - 11:58

    Dora:

    Marrije,

    Als ik al je verhalen zo lees is het maar goed dat je een "dom "blondje" bent!!!

    Daar heb je nu al 2 keer voordeel mee gehad.
    Het valt me trouwens mee dat je je laptop niet hebt verloren i.p.v. je ticket!

    Maar ja je moet maar zo denken zit in de familie kan er nu al tegen opzien dat ik straks met net zo'n chaoot op vakantie ga!!

    Die komt misschien nog terecht in Timbaktoe, met ik weet het zeker we moeten dat toestel hebben!!! dag mamma.

    Maar was weer een mooi verhaal.

    sliefs Dora

  • 10 Februari 2010 - 12:52

    Dora:

    En hoe ist die afgelopen??

    Heb je het gered met je blonde haren en je stralende lach en je korte broek en je uitgediept topje???

    Graag wel even het verhaal op deze site zetten!!

    Sliefs Dora

  • 16 Februari 2010 - 20:59

    Raina:

    H

  • 16 Februari 2010 - 21:00

    Raina:

    He Chickie..
    Sorry voor dat H berichtje hihi. Karlo zijn toetsenbord is een bitch
    Maar goed... hoe gaat het leven daar????
    Hoe is het met het lopen en met de mannen ;)
    Beter ga je weer een keer updaten.
    Groeten uit het mooie Assen!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

AMERIKA!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

HOT NEWS

03 December 2011

PART 2

30 November 2011

Eindelijk maar toch, part 1.

12 Mei 2011

allohoaaaaaaaaaaaaaaa!!!

08 December 2010

Ooo mijn henkyyyy
Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 34522

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: