Bezoek aan tegenpool Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marrijtje - WaarBenJij.nu Bezoek aan tegenpool Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Bezoek aan tegenpool Singapore

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

18 November 2015 | Singapore, Singapore

Mensen die mij kennen, ik kan heel goed zingen, en ben heel georganiseerd. Ik zeg; Singapore is mijn perfecte land. Well, Lets see!!!

Bye bye Darwin, stad die ik aan kan raden als je heel erg houd van veel drinken (water), maar niet houd van toiletteren (plassen). Gisteravond nog een gezellige avond gehad met wat mede hostel genoten; 1 Engelse, 1 Canadees, een Italiaan, en natuurlijk een Duitser. Mijn shuttle bus naar het AirPort heeft der zin in en vetrekt ok FREAKING 3 uur "s nachts. Ik heb geluk want mijn Italiaanse kamer genoot gaat toevallig ook met deze shuttle en we hebben elkaar belooft elkaar wakker te maken als we dat niet al zijn.

Zo gezegd zo gedigidaan. In de shuttle bus ontmoet ik een hele interessante Argentijnse jongeman. Met het verhaal dat hij met 10$ in Sydney aankwam en op de eerste dag zijn paspoort kwijt raakte. Wauuuuuuuuuu YES! er bestaan dus ergere chaotische mensen dan ik. Daarbij heeft hij mij heel wat politieke kennis bij gebracht over Argentinië.

6.00 vetrek richting Singapore. Ik word opgehaald door het zusje van Sean. Geen idee hoe ze eruit ziet. Ze heeft me laten weten waar ik haar kan vinden. Daar zag ik 1 persoon staa, dus die spreek ik netjes aan; "are you Sean his sister?." Uhhhhhh kijkt me verward en deels met medelijden aan; "no." Awkwardddddddd. Gelukkig even later staat de auto klaar met een vrouwelijke Sean.

Ze heeft me uitgelegd hoe het Singaporese leven eruit ziet en dat het heel goedkoop is om hier te wonen NOTTTT. Je woont hier,totdat je gaat trouwen, bij je ouders. Omdat een nieuw huis 300.000€ kost En zelfs dan kan het zijn dat je toekomstige man/vrouw, gewoon bij je intrekt. Yep, in je ouders huis. Ik hou van je paps en mams, maar dit gaat mij zelfs wat te ver.

Dus als je hersens hebt kan je de link leggen waar "Sean" woont. Yep bij zijn ouders. En zijn zusjes, en grootouders wonen er ook bij in. Mnr. Sean komt uit een goed mileu dus woont ook in een behoorlijk groot huis. Ze hebben 2 mates die mijn eten klaar maken, me was doen, en alles daar om heen. Wauuu. En ze zijn allemaal super lief. Mrv. De oma is echt een plaatje. Ze heeft lichtelijke dementie. Ze slaapt in de kamer naast mij en kijk normaal gesproken de hele dag tv. Ja, de hele dag. Dus wat is er leuker dan dat er een Nederlandse gast op bezoek is. Mvr. Loopt de hele dag achter me aan en legt me 10x uit wat de licht knopjes zijn, en welke kamer ze slaapt/tv kijkt, WANT als ik wat nodig heb moet ik aan kloppen.

Sean heeft het deze week erg druk met werk, dus kan me niet overal mee na toe nemen. Dus moet ik mijzelf vermaken. We ontmoeten elkaar in de avond om Singaporees te eten. Super leuk om met mnr. Sean bij te babbelen, aangezien ik hem als 2.5 jaar niet hebt gezien. En Jammmmmmm, ik heb van alles in me mond gepropt met moeilijke namen. Hij heeft me daarna wat rond getourd in de stad. En het alles is Christmas themed aangekleed. Een soort versie New York.

Next day. Even gezwommen in een 50m bad vlak bij de woning van Sean. Daarna een pokke lange Hike gedaan. Ik dacht even na een tree top te gaan omdat iemand mij dat had aangeraden. Deze persoon is vergeten om te vertellen dat het een 3 uur Hike is!!!!!! PFfffff en mooi was het, wauuu, nou eigelijk niet geweldig mooi, maar gemid.

Rest van de dag moest ik herstellen van de Hike en was niet echt vooruit te branden. Heb wel allemaal mooie dingen in de stad gezien, en bij de garden bay. Singapore heeft echt een super vette skyline. Daarbij hebben ze ook een soort bloemenpark!!! Met overkoepelde gedeeltes met hele bijzondere planten. Dus laat ik nou net heel erg van planten en bloemen houden!

Afgetakeld "s avond weer bij het huis gearriveerd. Mnr. Sean is nog later thuis dan ik van zijn werk (21.30).

Volgende ochtend vroeg opgestaan en met Sean en zijn mams naar het werk. Daar gezellig koffie gedronken en ontbeten. Super lieve vrouw.

En over koffie gesproken. Blijkbaar als je hier koffie besteld komt dat met melk. Uhmm en elke keer als ik bij een restaurant iets bestel vraag ik nu of er melk in zit. Vaak kijken ze me dan raar aan, brabbelen wat in Engels/manderin, waarop ik YEs antwoord omdat ik er niks van begrijp. Vervolgens krijg ik iets heel anders dan dat ik bedoelde.

Ik heb de dierentuin bezocht. Wauuuuu van elk diersoort lijken ze wel een paar te hebben. En nooit geweten dat er zoveel apen en apen waren. In Singapore maken ze van alles een show. Tijdens 1 show werd er een python geshowd met de vraag; "wie heeft een phobie voor slangen en wil der van af?" Ik dacht;"dit is een teken!!!! Ik moet me hand opsteken." Voordat ik het wist had mnr. De Indiër al zijn hand opgestoken en liep na voren. Tijden het vasthouden van de slang (Mnr. Indiër die totaal niet bang leek), werden er twee reuzennnnn Python's achter hem vandaan getoverd. Waarop hij eigelijk moest schrikken. Maar nee hoor mnr. Vond het maar al te mooi!!! Dus ik maar denken: "WHATttt fobie?!?!?" Ga lekker stukje fietsen. Maar iets in mij was ook zeer blij dat ik nu nog steeds een slangen fobie heb.

Het hoogte punt, de panda!!!!! Die met zijn hoofd tegen een boom stond en die ik nauwelijks heb gezien!!! Wel heeft die even zijn rechter arm bewogen ☺️

  • 18 November 2015 - 23:19

    Pap En Mama:

    lieve Marrijtje Weer super leuk om je belevenissen te lezen. Was je bijna van je fobie af en tot er weer een indier om de hoek kijken. Als ze niet naast je in het vliegtuig zitten... We wensen een je een hele goede reis toe en heel veel plezier. Liefs en dikke knuffel vanuit het stormachtig Nderlandje.

  • 19 November 2015 - 20:07

    Pieter:

    Die pa en moe van jou gaan veel te laat naar bed, zie ik aan de verzendtijd. Maar jou reis is een mooie en de moeite waard. leuk om te lezen, veel plezier en niet te veel ijs eten. Groet piet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 34528

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: