Potje Ping pongen?Normaal neem ik de uitdaging aan - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marrijtje - WaarBenJij.nu Potje Ping pongen?Normaal neem ik de uitdaging aan - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Potje Ping pongen?Normaal neem ik de uitdaging aan

Door: Mjizzl

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

06 December 2015 | Thailand, Phuket

Phuket
Wauuuuuuuuu. Dat zal het woord zijn waarmee ik mijn bezoek aan Phuket samenvat. Deze wauuu staat niet specifiek voor de natuur die ik daar heb gezien maar meer voor de schokerende omstandigheden waarin het grootste deel van de Thaise bevolking werkzaam is.

Laat ik beginnen bij het begin,
25 dec, ben ik van Kuala lumpur naar Phuket, Thailand gevlogen. Het vliegveld lag een zorgwekkende 45km van de plek waar ik zou verblijven. En soms is het leven echt makkelijker dan je denk!!!! Phuket is inmiddels zo slim op tourisme ingesteld dat er gewoon taxi busjes zijn, die je betaalbaar, op de plek van bestemming afleveren.

Mijn eerste kennismaking met mijn hostel voelde wat houterig aan. Het bed had een zeer dun niet werkend matrasje. Gelukkig heb ik mijn inspiratie uit mijn Andre Agassi boek kunnen halen. Hij sliep vaak op de grond omdat dat goed is voor je rug, oke!!! Lets try it out.

Kennismaking met het stand. Nee dankje, nee dankje, nee dankje ik hoef geen horloge, nee dankje, nee ook geen drankje, nee dankje, nee ook geen massage. Nooo i am not german.

Begon er zo maar een Duitse jonge tegen me te praten. En gues what!!! Hij vroeg mijn naam, ik zo Marrijtje. And yours?? No wait. Ik wil raden. Poging 1; "lukas." Nope! Poging 2: "Alex." Waarop hij geshockeerd reageerde. En zijn ID kaart liet zien. Bingoo.

Ik had niet echt wat gepland in Phuket. Daarom enkele keren de vraag aan Thaise inwoners gesteld; wat kan je aanraden om te doen hier?? Standaard antwoord; go to the shopping mall, its nice. Uhhhh oke?? Ik ben in Phuket en shoppen is het mooiste hier te doen. Hmmmmm

In de avond samen met mijn nieuwe. Duitse vriend over de populairste uitgaans straat in Phuket gelopen. Moet je je voorstellen. 1 lange straat van ongeveer 300 meter, met alleen maar openlucht barren, en discotheken. Bij de meeste barren dansen zeer schaars kleede dames op de bar. Andere dames staan schaars gekleed op straat en proberen je, of goedkoop drank aan te bieden, of een Ping-pong show! En nee mensen dit is geen Ping-pong hoe wij het kennen, dit is een aangepaste variant waarbij vrouwen Ping-pong ballen schieten. Yep vraag me niet hoe of waarom. Mijn interesse ligt in andere dingen.

Naast dat er ongeveer 100 vrouwen/mannen/ladymans mij benaderen, worden de mannen ongeveer de tent in getrokken. Er lopen dan ook veel oudere mannen rond met jonge Thaise dames. Precies zoals je op TV ziet alleen dan in het echt. Ik kom uit Nederland, het land van the red light district, maar dit vond ik zelfs schokerend. En super triets voor al die vele meisjes, waarbij dit hun dagelijks leven is.

Naast deze dames die je "lastig vallen", word er om de 20m benaderd voor een taxi, of door vrouwen die voor hun winkel zitten om massages te verkopen. Dit gaat de hele dag door. Ik heb vele malen op het punt gestaan om deze irritante taxi chaffeurs een communicatie cursus aan te bieden. Met de boodschap: als mensen een taxi willen, komen ze na je toe en VRAGEN ze jouw!!!

Aangezien deze plek intressant was om te hebben gezien, wou ik toch veder. Samen met een kamergenoot, genaamd Alex nr. 2, heb ik een scooter gehuurd en over het eiland rond gescrossed! Super tof. Daarbij een groot budha standbeeld gezien, ongelukkige olifanten, en zonsondergang!!!

Na doorgereisd te hebben na de andere kant van hèt eiland, bleek deze kant deels slaapverwekkend te zijn. Daarom geparticipeerd in mijn favoriete hobby: de bioscoop. Enige probleem 8 films in het Thais, daarbij had 1 ondertiteling. Uhh prima! Ga ik daar toch heen. Geen idee hoe/wat/waarover de film ging.

Nadat de Film 1 min bezig was begin ik een klein beetje een idee te krijgen wat het thema van de film ZOU kunnen zijn. 2 mensjes waren zeer intiem aan het babies maken.

Na 5 min. Waren 2 andere mensjes zeer intens bezig om nog meer babies te maken. En ik denk na 10min nog een x babies maken. Dit Keer op een zeer onhandige locatie op de rotsen. Oke, Aangezien er geen echte levende babies in beeld werden gebracht werd mijn hoop een goede, interessante, leuke, educatieve film minder. En ben ik heel hard de bioscoop zaal uitgerend.

Inmiddels is 1 dec aangebroken. De dag dat mijn lieve neefje een jaar geleden geboren is!!! Op zulke momenten was ik het liefst even met de tijdmachine na Nederland gereisd om even met iedereen te knuffelen en dan weer terug. Maar guess ik zit ik in de vlieg machine richting CHiang Maiiiiiiii. Vol verwachting klopt mijn hart ☺️ En geniet in Nederland van alle pepernoten!! Dan geniet ik van de gezonde fruit shakes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 34510

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: