Geen examen Nederlands - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu Geen examen Nederlands - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Geen examen Nederlands

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

16 September 2009 | Verenigde Staten, Fresno

Heey lieve mensen,
Het is alweer een poosje geleden dat ik een blog heb gepost! Dus bij deze: BAM hier een nieuwe blog. Ik zit nu in de ‘study hall’ mijn verplichte 6 uren af te werken met “huiswerk” doen. Wat sneu voor de surveanten dat ze geen Nederlands kunnen lezen en dus niet kunnen zien dat ik met veel belangrijkere dingen bezig ben. (oo en Lieke het is niet slim dat jij dit leest want er staan wat spelling fouten in, en ik wil niet dat jij aan het werk moet in je vrije tijd.)

Ik moet 6 uur hier zitten (verdeeld over een week) omdat ik een atlete ben. Dus alle atleten moeten verplicht 6 uren studeren in de study hall. En deze study hall is ook alleen voor atleten, ik zit hier dus met van alles wat. Volleyballers, paardrijders en noem maar op! De alle ergste zijn ‘FOOTBALL PLAYERS’!! Serieus deze mensjes denken dat ze hier alles zijn. Ze komen hier ook niet om te studeren hoor,.. nee zo komen hier om gezellig nieuwe contacten op de doen en andere mensen te irriteren. SUPER!
Ik heb trouwens mijn ‘dagboekje’ niet bij mij dus daarom vertel ik even chaotisch wat ik allemaal voor dingen heb meegemaakt (en don’t blame de spelling fouten, want ik zit op een Amerikaanse computer met GEEN ned. Spelling controle).
Aangezien ik 2 weken niks gepost heb haal ik de belangrijke dingen er even uit (voor de mensen die van overzicht houden en waar de leeftijd een grote aanhang zal hebben) Hier de punten:
-Eerste football game.
- Eerste kerkdienst .
- Eerste Wedstrijd.

Oké De eerste football game
Het is nu alweer een poosje geleden maar ik hoop dat ik alles weer kan op schrapen. Natuurlijk kan Marrijtje dat! De wedstrijd begon om 7.00pm en zou een groot spektakel worden, het was namelijk de openingswedstrijd! Whaaauuuuu
Naar eerst gezellig met zijn allen wat gegeten te hebben (ik, paul en onze andere huisgenoot) hebben we ons toepasselijk aangekleed. Hele maal in de stijl van de ‘BULLDOGS’ dus rood. Want vandaag is rooooooood is,.. de kleur van de bulldogs. Vandaag is ROOOOOOD wat rood hoort te ziiiiiijnn. Lalalalaaa oke Ik zing hier even een cover van Marco Borsato door de study hall heen… Alleen ze zijn er blijkbaar niet zo blij mee want iedereen kijkt me boos aan. Hmmm
De wedstrijd begon dus om 7.00, om 6 uur gingen wij die kant al op om eerst nog even bij een gezamenlijke ‘meet’ plek te komen. Daar nog even gezellig wat gedronken en daarna lopend naar het stadion. Wij als ‘Atleten; konden via een speciale in gang en hoefden dus niks te betalen… Aangekomen op de tribune kwam ik al veel teamgenootjes tegen.. Wij als hele track and field gang de bulldogs aanmoedigen. Je kunt je niet voorstellen hoe groot en hoeveel publiek er was. ECHT… het spel begon om 7.00 en toen begon het gejuich en gespring al! ik dacht dat dat ongeveer de eerste 5min zou duren.. maar nee hoor naar 1,5 uur stonden we nog te juichen en te springen (je kon eigenlijk niet zitten omdat iedereen stond).. Naar 1,5 uur stonden we al iets van 30-0 voor. En voor de mensen die niet weten hoelang een football game duurt (DAT WIST IK OOK NIET)!!! FREAKING 3 UUUR!!! En dan is dat ook nog een ‘korte wedstrijd’ want het kan nog langer duren. Je hebt 4 sets van 30 min. Waar tussendoor steeds time-outs enz. Worden aangevraagd. Nou ik kan je vertalen naar 1 uur had ik het wel gehad en begonnen mijn benen zeer te doen. Dus wij zijn iets eerder vetrokken om vervolgens nog even after te partyen in our crib.
Mijn eerste kerkdienst,
Dit is een verhaal apart en titie ik weet niet of het slim is dat jij dit leest, hier is het namelijk niet zo dat iedereen rustig op een stoel zit met een bijbel in zijn hand en Psalm zit te zingen.
Ik wist echt niet wat mij overkwam en ik denk dat ik nog nooit zoveel (in mijzelf) heb gelachen in een kerkdienst. Ik ging met een vriendinnetje uit mijn team naar een ‘speciale kerkdienst’ in de celebration kerk. Nou een celebration was het. Het duurde 3 UUUUUR!!! En er werd veel gezongen en veel gepraat. Bij het zingen vernam ik al dingen waar ik niet aan gewend ben. Mensen springen juichen en uitmuntend dansen. Echt super, maar af en toe een beetje overdreven. Maar het mooiste moet nog komen, tijdens de preek werd er ongeveer om de 3 minuten COME ONNN geroepen vanuit het publiek. Als de dominee een goed punt maakte sprongen er heel veel mensen op en begonnen te juichen en te zwaaien met hun Bijbel in hun handen. Sommige mensen liepen naar voren om maar weer eens te springen. Ik denk dat de dominee 10x heft gevraagd of iedereen weer even wilde gaan zitten. Maar oké het top punt kwam toen de dominee een HEEL goed punt maakte (ik snapte er niks van maar blijkbaar was het goed want…) er begon iemand in 1keer nadat de dominee een goed punt had gemaakt, door de kerk heen te sprinten en te juichen en vecht bewegingen maken.. (het onderwerp was iets van de duivel te verslaan, vandaar die vechtbewegingen)..
Maarja dat was mijn eerste ervaring in een kerk hier, een 3 uur durende dienst en voor Nederlandse begrippen heel veel gekke mensen. Het was wel een mooie dienst hoor, mooie liederen en alles werd gezongen met een band en heel veel grote schermen en tv waar alles dubbel op de zien was. Er waren namelijk 6 camera mensen ofzo..

Mijn eerste wedstrijd.
Wij vetrokken afgelopen vrijdag met onze hele groep naar LA! Met de auto welt e verstaan. Daar was mijn eerste race. De reis duurde ongeveer 6 uur waarvan 2 uur in de file gestaan in LA. Maar het was super gezellig, want we zaten in een busje met alle meiden. Maar daar aangekomen zijn we eerst het parcours verkend en zijn we daarna naar ons hotel gegaan. Snel klaargemaakt en daarna uit eten met iedereen. Er was een special kledingsvoorschrift waar marrijtje niks van wist! Dus ik liep daar als enige in een korte broek met sportschoenen, want ik had niks anders mee. PRACHTIG.
De volgende dag moesten we om 6uur opstaan, ochtend wandeling gemaakt en daarna ontbeten. 7 uur vettrek naar de plek waar het allemaal plaats zou gaan vinden. Om 8.40 zouden wij moeten lopen! Wij als hele meiden groep moesten voor het inlopen eest nog even plassen met zijn allen…. Dat EVEN WERD 40 minuten!!! De rij was zoooooooo freaking lang dat wij gewoon 40 min. Voor die tijd begonnen met inlopen. Nou heel snel alles afgerond en niet eens even versnelling loopjes konden doen, moesten we gaan KNALLEN. Nou ik heb niet zoveel zin om uitgebreid over de race te vertellen want ik voelde me bagger. Mijn benen waren behoorlijk zwaar en ik kwam niet echt in me ritme. Het parcour zag er als volg uit: eerst 1,5 mijl over zacht gras met 2 heuvels er in. daarna lange heuvel op met alleen maar stenen enz. Toen even heuvel af en door soort woonwijkje heen. Dat opgevolgd werd door het zwaarste gedeelte: 1 mijl heuvel op!!! naar deze heuvel konden we stijl naar beneden rennen opweg naar de finish. Het pacour was 5k en ik liep 19.30. dus opzicht nog aardig oke! Ik was alleen 5e van mijn team. Dit had ik niet echt verwacht want ik loop die 2 meisjes die nu voor mij lopen op trainingen de altijd af!
Maar samengevat, ik mag best tevreden zijn, want dit was mijn eerste wedstrijd weer naar lange tijd en het parcour was zwaar, rot warming up, en mijn eerste race in AMERIKA!!! Hoe hard is dat!!!!
Echt het was een super ervaring! Er deden iets van 180 meisjes mee en het was gewoon super vet!

Ik moet nu alleen mijn verhaal even afronden want ik moet naar mijn les en ik krijg koppijn van deze computer!! Niet op de rare woorden af en toe letten want deze spelling corrigeert af en toe automatisch dingen!! Naar Engelse woorden heel handig!
Nou jullie horen snel weer van mij!
Dikke kus!!!
marrijtje

  • 16 September 2009 - 19:00

    Carolien:

    Hey! Wat een verhalen weer! Het klinkt echt super gaaf! En dat je ze er niet uitloop..misschien ff wennen aan de heuvels??? :-) Nederland staat erom bekend dat het "best wel" vlak is. hihi...

    Heel veel plezier daar! xxx

  • 17 September 2009 - 21:05

    Raina En Karlo:

    Zoo Marij, jij maakt heel wat mee. Echt leuk om te lezen. Ik hoorde van je lieve moeder al dat je een geweldige kerkdienst had meegemaakt. Super dat je eerste wedstrijd goed ging. Ik ben vorige week met Titi en je moeder en karlo naar Kees Kraaijenhof geweest, gezelligheid!!

    Heel veel plezier en blijven schrijven he.

    Ps. Groeten van Karlo en je lieve broer. Die zitten hier op de bank bier en voetbal te kijken.
    Kus en Boks!!

  • 18 September 2009 - 09:47

    Dora:

    Hoi Marrije,

    Weer een leuk verhaal om te lezen.

    Korte broek verhaal komt me bekend voor gebeurt wel eens vaker bij jou!!!

    Een afritsbroek zou wel wat voor je wezen heb je in ieder geval een lange broek bij je!!!

    Mooi dat je wedstrijd goed verlopen is,je oude niveau komt vanzelf weer terug.

    Het verhaal van je kerkdienst nee zou niets voor mij zijn want dan lag iedere kerkganger bewusteloos
    als de dienst was afgelopen omdat ik iets teveel vechtbewegingen had gemaakt!!!!

    Sliefs Dora

  • 18 September 2009 - 18:27

    Arjan Bloem:

    Hee Marrijtje:D

    Echt super hee al die verhalen.. en tof dat je het zo naar je zin hebt;) heb je nog een mooie amerikaanse meid voor mij gevonden;) Jouw wedstrijden komen daar nog en jij gaat zeker weten knallen.. heel veel succes nog!!

    dikke kus(K)

  • 18 September 2009 - 20:15

    Marieke:

    Heee!

    Haha, Marrijtje, die verhalen van jou zijn zó leuk om te lezen.. Ik zie het echt helemaal voor me jij als enige in korte broek en sportschoenen :D
    En de kerk is daar wel even een ander verhaal of niet dan haha.
    Ik vind het echt maar een raar idee dat jij in Amerika zit en Yv. in Nieuw zeeland!!
    Naja, geniet ervan daar en doe je best met hardlopen enzo!! Volgens mij heb jij het daar wel naar je zin ;)

    xxxxxxx Marieke

  • 19 September 2009 - 10:54

    Marianne:

    Hee Marrijtje!
    Nu ik de sites van Yvonne en Esra volg heb ik jou er ook maar aan toegevoegd, erg leuk!! :D Genieten van al die verhalen en hoe het is om in een andere cultuur te leven! Geniet ervan, liefs!

  • 20 September 2009 - 14:55

    Marlon:

    He Kippesch..tje!

    Klinkt goed, deze verhalen.....the best is yet to come!!!

  • 21 September 2009 - 17:43

    Timmo:

    CHICKIE:D

    Echt helemaal top jij! Vond het zo vet dat ik je heb gesproken.(L) was helemaal van de kaart daarna:P hahaha! Echt, daar had ik die 150 euro wel voor over...weet je wat..kstuur je vanavond even prive berichtje!

    (L)you

  • 23 September 2009 - 11:46

    Leoniek:

    hee meid!
    super leuk om even wat van je te lezen. Echt gaaf wat voor ervaringen je daar allemaal opdoet.
    heel erg veel succes nog verder, en ik blijf je volgen :)

    liefs

  • 23 September 2009 - 18:37

    Lieke:

    Marrijtje. Heb jij op het Vincent van Gogh bij Nederlands nooit geleerd dat je voor een goede Nederlandse spelling uitgaand van het Groene Boekje, nooit op WORD mag vertrouwen? Dat je nu een Amerikaanse WORD hebt, is geen excuus mevrouw Molenhuis. Dus. Ik had je allang een dikke 3 gegeven, maargoed. ...this time i will see it door the fingers.

    Maar Marrijtje, ik vind je tijd hardstikke goed, i'm proud of you girl! Die teamgenootjes zitten al langer in Amerika en dit was jou eerste wedstrijd, dus ik zeg: de volgende keer ga je ze BAM (zoals jij 't zou zeggen ;-)) zo voorbij! Hier trainen zonder jou is en blijft nog steeds dodelijk saai. Nee, grapje, dat is niet helemaal waar, maar........ we missen je wel chickkie! But anyway (jij mag me nu verbeteren op spelfouten), ik ga je binnenkort wel even mailen, want daar kan ik veeeeeeel meer tekst in kwijt! Dus, ik zeg: ciao bella! LIefs Liekkeeeee

  • 27 September 2009 - 17:50

    Astrid:

    Heee Marrijtje!

    Wat tof om al je verhalen te lezen!
    Volgens mij heb je het wel naar je zin!?
    We missen je wel heel erg! Gelukkig bestaad er internet..;)

    Ik zal regelmatig even kijken voor nieuwe verhalen!

    Heel veel succes en plezier in USA!

    Liefs

  • 28 September 2009 - 09:08

    Kia:

    Heey Chick!

    Wat een verhalen! ben blij voor je dat je zo geniet.. Doe je best! ( waar ik zowiezo wel vanuit ga)

    Ik ga je in de gaten houden!!
    Grietje geniet van de tijd dat je daar bent en haal alles uit de kast!

    Liefs Kia

  • 28 September 2009 - 09:36

    Gertjeeee:

    heeeeeyy lief kippetje :d

    hoe gaat het daar in the big USA?
    haha en zelfs in amerika heb je je slimme acties, typisch iets voor jou :p maar mooi verhaal joh, zo te lezen heb je het wel naar je zin. en je bent er dus al achtergekomen dat die amerikanen alles overdrijven ;)
    en tcoh knap dat je redelijk mee kon komen in de wedstrijd, aangezien het een heel andere omgeving is dan ons vlakke landje. die overwinning komt vanzelf wel, let maar op ;)
    veel succes nog, take care babe!

    liefs en dikke kussies xxx (L)

  • 01 Oktober 2009 - 03:26

    Yvonne Hidding:

    Hier Esra en Yvonne
    Wat een super vet verhaal! Wel vervelend trouwens van die footballfreaks, laat jij ze maar eens even een poepieruiken met je zangtalent van Marco Borsato!! Heel goed bezig!
    We hopen dat je nog heel veel geniet! Iets wat soms nog even moeten leren! En super goed gedaan met je race! Vinden wij;) De volgende x loop je gewoon keihard je hele team eruit!
    Tot over een jaaaaaaarrr....!! Marrijtjekippeschijtje!! We love you!

  • 03 Oktober 2009 - 20:20

    Rainaaaa:

    Hee Marizzle,
    Ik vind dat je maar weer even een nieuw verhaaltje erop mag zetten!!
    Kussies

  • 03 Oktober 2009 - 20:33

    Dora:

    Hoi Marrije,

    Ik ben het volkomen eens
    met Raina.

    Probeer weer eens een verhaal te bedenken!!!

    Als straf geen verhaal geen piek op de kerstboom zetten!!!

    Sliefs Doraaaa

  • 06 Oktober 2009 - 20:08

    Marcel En Olfert:

    Hey zusje wij zitten even te chillen na de zware dinsdag training!! toch nog even een berichtje plaatsen, ticket geboekt nu nog even wachten tot ik kan vloegen.
    Ik moet nog even Marcel zeggen dat je niet te veel aan de kerels aan moet zitten!! Ik wacht op je;)

    tot snel maar weer!

    laterss en kusje van marcel

  • 08 Oktober 2009 - 14:23

    Marieke:

    Hey! Hoe is het in USA?? Heb je het goed naar je zin? Leuke mensen om je heen? En is Paul btje lief voor je? Heel veel succes daar en trainze he :D
    xx

  • 07 Maart 2011 - 21:12

    Anne De Jong :

    Hey Marrijtje,

    alles oké. Beetje gedateerd je verslagen. Hoe gaat het nu. Zijn je prestaties nog steeds stijgende. Je moeder praat vol trots over je maar ja daar zijn moeders voor. Laat weer even van je horen
    groet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

AMERIKA!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

HOT NEWS

03 December 2011

PART 2

30 November 2011

Eindelijk maar toch, part 1.

12 Mei 2011

allohoaaaaaaaaaaaaaaa!!!

08 December 2010

Ooo mijn henkyyyy
Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 34600

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: