Ooo mijn henkyyyy - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu Ooo mijn henkyyyy - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Ooo mijn henkyyyy

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

08 December 2010 | Verenigde Staten, Fresno

Eeen hele goede middag!
waar zal ik eens beginnen, nou misschien eerst is even met een een nu bericht plaatsen! jah mensen het gaat weer gebeuren... en ik heb heel veel te vertellen, dus zet de bril er maar bij op.

Alle eerst zou ik even een voorproefje geven wat gaat komen (en mijzelf een beetje structuur aan te brengen want dat heb ik af en toe nodig).

Okay:
- Mijn verjaardag.
- Mijn verjaardags feest.
- Een roadtrip.
- School, school school en school
- final week

Jah mensen, k bewaar het spannendste voor het laaste, NEEEEEEE ga maar gewoon beginnen bij het begin te lezen.

Het begon allemaal op 19november 1990, wanneer er een klein marrijtje werd geboren. Om deze geweldige gebeurtenis te herdenken, krijgt marrijtje elk jaar rond de zelfde tijd, heel veel cadeautjes en felicitaties, dat ze het maar weer een jaar heeft volgehouden en dat ze zih nu 20 mag noemen!!!

jahjah, mijn dag, of beter gezegd de dag voor mijn verjaardag Amerikaanse tijd, begon super. Ik heb geskyped met mijn familie in der Nederlanden totdat het bij hu 12 uur. Heb daarna de koffer van Olfert uitgepakt met alle cadeautjes die mijn ouders en tante hadden mee gegeven en ze voor de camara uitgepakt (nadat ik het gekrijs van verjaardig zingende familie josty bend uren had moeten aan horen... :))....

Mijn verjaardag Amerikaanse tijd werd nog beter! Ik had een soort trainingspakken wedstrijd. En had een 3000K op het programma.... Paul zou mij hazen naar onder de 10min. (PR van 35sec.) Ik voelde me goed dus ik had er vertrouwen in! En ja hoor, rondjes 79,80,79....... en samengevat: ik finishte in 9.56!!! wat zelfs subprisend was voor mijn coach omdat er echelijk geen concurentie of iets was. Maarja gelukkig werd ik gehaast ;) dus dat was egelijk het beste cadeau dat ik mezelf had kunne geven!!!!!! Yeaay, daarna ben ik met vriendennetjes gaan schranzen want het seizoen was over!! Zijn eerst chickenwings gaan eten en daarna donuts,.. en jah heel veel donuts :)...

Volgende dag werd ik weer wakker in me bed, en ik hoefde voor het eerst in een hele poos niet te lopen!!! (2 weken lang geen lopen geen niets).... maar ik had iets veel excitinger op het programma, namelijk een verjaardags feest! Ik had allemaal mensen uitgenodig voor 's avonds om mijn verjaardag en het einde van het seisoen te vieren. Was allemaal harstikke gezellig,... geulkkig geen politie, 2 mensen hebben ma gekots, en 1 jonge was op de bank blijven slapen ... :) hahaa okay hoop dat mama dit natuurlijk niet leest. Maar ik ben volledig sober gebleven want ik ben nog geen 21! dus als er politie ofzo zou komen dan ben ik de sjaaak,... want ik mag nog niet legaal drinken natuurlijk...

Okay en dan de roadtrip met 3 mede nederlanders, mag ik u voorstellen:
mijn enige echte broer olfert,
mijn nederlandse/amerikaanse vriend Paul,
en iemand die jullie niet bekend in de oren zal klinken: Ester vermue! Zij sturdeerd ook in Amerika mede voor het hardlopen! (in Missouri).

Wij vertrokken de dinsdag na school, het was hier namelijk thankgiving en hadden een paar dagen vrij!... De eerse dag zijn we afgereisd na Sacramento, hier 2/3 uur vandaan en hebben de nacht getoeft in een leuk hostel. We hebben die nacht meer in het stadje rond gelopen dandat we in ons bed hadden geslapen, dus de volgende dag een kleine "hangover". Maar de roadtrip kent geen grenzen dus zijn wij die dag verder afgereisd naar San fransico waar on nog heel veel stond te wachten!

Nadat wij eindelijk een parkeerplaats hadden gevonden (was moeilijk omdat het de volgende dag thanksgiving was en de meeste parkeergerages gesloten waren).... Na nog 100x gecheckt te hebben of de parkeer gerage open zou zijn morgen hebben ollie en paul de auto aan de mexicaan toevetrouwd!

.... Wordt vervolgt/.....

Na in het hoteltje te zijn opgefrist zijn we naar de golden gate brug gegaan! Prachtig prachig... daarna zijn doogereist naar de stad, en daarna doorgelopen na china town. Waar wij heerlijk van plan waren om in een appart restaurantje te gaan eten! Op de bovenste verdieping in een soort woonkamer te waren aangekomen kregen we bijna een hardverzakking toen we de prijzen op de menu kaart zagen. Dus wij gierige Nederlanders zijn het restaurant weer uit gesnieked! Daarna hebben we echt heel lekker ergens anders gegeten, waar de enige arnold zwartseneger ook heeft gegeten!! die wij trouwens in Sacremento nog hebben bezogt! Daar staat het "provincie gebouw van Californië en zijn we even na binnen geweest :) Sorry dat ik die belangrijke gebeurtenis bijna vergeten ben om te vertellen.. Jah mensen ik doe ook nog wat aan mijn culturele kennis.

Okay, nadat we uit waren gegeten en genoeg chinezen voor vandaag hadden gezien,.. kwamen we: HOOOOO papa mag hier stoppen met lezen,.. OKE?! dankje

het idee om na een casino te gaan. Paul had eentje op zijn mobieltje gevonden! na uren zoeken en niks hebben gevonden kwamen we erachter dat dat de naam was van een restaurant en dat het dichtbijzijn e casino ongeveer een uur rijden was! Dus wij zijn lekker na ons hotel kamertje gegaan,.. na toch wat verveling te voelen rond 10 uur s avonds in SAN FRANSISCO,.. ben ik met ester... HOOOOOOOOOOOO papa, nu echt stoppen met lezen (hij kan niet tegen Gokken, bingo, loten of wat dan ook, voor de mensen die het niet snappen of miss ook molenhuis bloed in hun hebben en nu een geweldige overeenkomst hebben gevonden)

BiNGOO loten gekocht! wat echt heel leuk was,.. na 20 dollar te hebben uitgegeven en niks te hebben gewonnen vond ik het wel mooi geweest en zijn we gaan slapen.

Volgende dag wassie mijn dagie wel,.. als jullie een beetje hersenen hebben kan je je nog herrinneren "de mexicaan",.... nee,? okay hint: de garage.... in 1 woord: OP SLOT..... jah boem bam een dikke gate met slot boem bam dicht!!! wat betekent probleem, want wij hebben de auto nodig om de tour te vervolgen en dat ester haar vliegtuig kan halen!! Nou marritjje is marrijtje niet als ze niet een beetje crimineel bloed in haar heeft, en geen kont,.. zodat ik onder een hele kleine ruimte kon door kruipen en naar lang pruten een manier had gevonden om de gate net ver genoeg open te krijgen zodat de auto er onder door kon!...!! yeaayy een paar alarmbellen en uren later zater we weer in de auto....

op weg naar higway 1!!! de kustroute langs CALIFORNIAAAAA yeaayyy,... super veel mooie natuur gezien en DOLFIJNEN,.. ja mensen heel veel dolfijnen die in1keer voorbij kwamen springen aan de kust,...

na wat geklim en geklouter en nog heel veel leuke spectaculaire dingen, zijn we weer richting fresno gereden!!!! Sorry mensen ik wil het niet afraffelen maar ik moet er van door!... we hebben onder andere een slang gezien, of paul dan! en we zijn een dikke villa binnen geweest,.. we dachten: wat hebben we te verliezen als we gewoon bij dat dikke huis aanbellen, op de top van de berg die uitzicht heeft op de zee strand en alles daar om heen :) dus zo gezegt zo gedaan! :) leuk leuk leuk,.. en wat nog meer,.. jah alles werd gedaan om geld deze trip,.. paul heeft zomaar een kus gegeven aan een onbekend meisje in de bus in SF,.. sorry dat moest ik er even in zette want anders ga ik dit vergeten,.. en wat nog meer,.. nou hier de top 5.

1. Paul zoent onbekend meisje voor 60$
2. De denny"s (lang verhaal, maar te maken met een persoon die het gezellig vond om een pannenkoek onder de tafel in denny;s te leggen)
3. Esther die Paul een kappersbeurt heeft gegeven en het zel net zo hard terug kreeg.
4. Uhhhmmm oo de auto die we op een criminele wijze hebben teug gekregen (hoort eigelijk hoger op)
5. De dolfijnen, Neee, misschien het huis dat we naar binenn mochten of toch het gevaarlijke pad dat wij hebben betreden om op een onbewoond strand te kunnen treden :)

Okay mensen, de finals komen er aan en ik heb moren nog een quiz! daar ga ik nu ook even hard voor studeren,.. ! en vor de rest cijfers zien er nog goed uit, jullie hadden natuurlijk niet anders verwacht!!!! yeaay

doei lieve mensen ik hoop dat sinterklaas aardig voor jullie is geweest! in elkgeval heeft die op mijn geld bespaard dit jaar... dus ik hoop dat die dat aan jullie heeft besteed!!

XXxx

• 09 December 2010 - 11:37

Marianne:

Hahah, genieten hoor!

• 12 December 2010 - 17:31

JWZ:

Wat kaaaarig weinig reacties zeg op de verhaal, ik wed dat er heel veel mensen zijn die je wel dankbaar zijn voor een update! Ik heb t vandaag pas gelezen want de dag waarop je je verhaal gepost had had ik een heeeele belangrijke dag.. Dus raad maar wie ik ben!