Jazeker de hypothekeer - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu Jazeker de hypothekeer - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Jazeker de hypothekeer

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

20 Oktober 2009 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo lieve mensen!

Het is Zondag en marrijtje is weer eens aan het typen geslagen! Je zult het niet geloven maar ik kom nu net uit regen, ja mensen in California kan het ook regenen. Onze Biologie lerares kwam niet opdagen en dacht nou dan ga ik eerst even langs de jamba juice om lekker drankje op te halen, fiets ik daarna naar de study hall kan ik daar lekker onder het genot van een drankje mijn verhaaltje typen. NIET DUS ik liet mijn heerlijke/ dure drankje vallen omdat ik probeerde mijn fiets op slot te doen! Hoe geweldig is dat, nou niet dus! Ik ben heel sacherijnig zo als je kan begrijpen en ga daarom ook maar stoppen met schrijven…. Hoe kan ik nou schrijven als ik mijn jamba juice drankje niet bij de hand heb…

Oke ik zal het proberen anders krijg ik weer allemaal lieve stalkende mensen aan mijn kont die vragen of ik nog leef. Nou mensjes het gaat beginnen! Haal de zak popcorn er maar bij en ga goed klaar zitten.

Ik zou nu eens wat nuttige dingen melden. Ten eerste zal ik de cliffhanger van mijn vorige verhaal maar even afmaken. (voor de mensen die niet weten wat ik met cliffhanger bedoel, kijk vooral niet naar GTST want die bakken er niks van).

Oke om te beginnen met mijn ‘kapper kunsten’. Ik had al een beetje uitgelegd wat voor stomme actie ik weer heb veroorzaakt. Ik zou even mijn roommate Paul helpen om zijn haar te knippen. Hij vroeg of ik de achterkant even wou doen en drukte de tondeuse in mijn handen. Ik dacht: ‘dat doet marrijtje wel even want dat doe ik ook wel eens bij papa’. Nou zo gezegt zo gedaan en ik ging fanatiek te werk! Maar naar 1 haal in Paul zijn haar wist ik dat er iets niet klopte! Alles was standje 3 alleen het deel wat ik eruit had gehapt was standje 1 (met geen kapje). Nou wat een feest,.. paul was heerlijk over de rooie want die had de volgende dag een date die ik *** had. Hahaha nu is het wel grappig maar op dat moment niet echt. Het was echt heel lelijk.. ik en mijn andere roommate zeiden van niet. ‘het valt wel mee jo’. Nou Paul volgende dag naar training met een grote kale plek op zijn achterhooft en het viel iedereen meteen op! Beetje balen voor mij dus! Nou iedereen lachte hem vierkant uit en vonden mijn actie hellemaal geweldig. Beetje jammer dat het echt een ongeluk was. Nou Paul is na zijn training na huis gegaan en heeft teamgenootje gevraagd om alles standje 2 te scheren omdat het dan wat minder opvalt. Heeft die gedaan en BAM leek gelijk beter (de oplettende kijker zag het natuurlijk wel) Maar hij kon weer over straat.

Van dit spannende verhaal naar een educatief verhaal namelijk mijn cijfers! Ha ik heb vandaag dan weer niet zo’n hele beste terug gekregen maar de rest zag er allemaal keurig uit! Ze werken hier met percentage wat vertaald word naar een A,B,C,D,E,F… Een A is voor Nederlandse begrippen een 10! Ghehe, Jep Jep en marrijtje kan jullie met vreugd vertellen dat ze al wel een paar A’s binnen heeft. Ik zal even mijn belangrijkste cijfers vertellen:
- biologie 87% (dus bijna een A)
- English 10 iets van 80 gemiddeld (B)
- Economie 82% (dus B)
- Armenian studies kan ik jullie niet aan doen! Die heb ik namelijk vandaag terug gekregen en ik moet het zelf eerst nog even verwerken.
- Voor de rest andere klassen moet je voornamelijk dingen inleveren om punten en cijfers te krijgen en dat doe ik allemaal keurig! Me moeder kan trots op me zijn.

Het mysterieuze pakjes verhaal! Mijn ouders verklaren ongeveer een maand geleden een pakje op de bus te hebben gedaan met: een kaasschaaf, pepernoten, brieven en nog wat kleine dingetjes. Maar wat is het geval! Dat pakje heb ik nooit mogen ontvangen en met spijt moet ik jullie melden dat de douane ‘het’ onderschept heeft. Ik weet zelf ook niet wat ik onder ‘het’ moet verstaan maar het pakje is weer terug gestuurd naar mijn ouder. Dit kan een paar dingen betekenen en ik wil jullie allemaal om advies vragen:
- mijn ouders hebben het pakje nooit op de bus gedaan en zelf de pepernoten op gegeten.
- Mijn ouders hebben er wat ‘plantjes’ en ‘poedersuiker’ in gedaan.
- Menneer de posbode heeft het gejat.
- Offf….. deze mag je zelf verzinnen. Heb je ook nog wat tijdverdrijf want als je mij verhalen gaat lezen dan betekent dat je NIKS te doen hebt. Of bezig bent met studie ontwijkend werk.

Nou een ander oninteressant onderwerp: Mijn fiets! Mijn dure fiets van 120 dollar is potjemandikkemy stuk! Het frame is gewoon gebroken. Dus ik met mijn optimistische gedrag naar de fietsenmaker met de vraag of ze het konden fixen (straattaal voor maken). Wat blijkt: NEEEE dat kan niet. Als het frame gebroken is kan je de fiets als het ware weg gooien. Weg in de zin van, prullenbak, vuilnisbak, af vuilbult, vuilstort etc. Niet zo leuk dus, ik maak nu gebruik van de oude fiets van Paullios amigos mijn roommate. Ik heb zo’n gevoel dat dit dramatische scenario mij moest overkomen, als teken om deze week mijn permit te halen! Dat betekend als ik die heb dat ik mag auto rijden onder toezicht (om mij te leren rijden). Dus als ik tijd heb deze week ga ik dat maar eens doen.

Nou back to the reason waarom ik eigenlijk hier ben: HARDLOPEN. Ik heb dit weekend maar weer eens even een wedstrijdje gelopen! in Santa Clare en dat ligt vrij dicht bij de deur. Maar drie uurtjes van hier. Maar wie zijn wij om geen hotel te boeken om er een dag eerder heen te kunnen HA. Nou we vetrokken dus afgelopen vrijdag en zijn daar in een hotel blijven over nachten. De wedstrijd was op een super snel parcour en je kon er makkelijk een PR uit boosten. Nou ik heb wat foto;s dus als ik die heb zal ik ze even op mijn site zetten. Er zijn ook filmpjes beschikbaar om even een goede indruk te krijgen hoe het er aan toe gaat:
http://www.flotrack.org/videos/coverage/view_video/235707-santa-clara-bronco-invitational/204646-womens-invite-5k

ik zit in het team van Fresno state. Maar volgens mij zie je me niet lopen ghehe. Maar ik heb het redelijk gedaan! Al veel beter dan 2 weken geleden en het begint een beetje te lopen. Ik heb een tijd van 18.57 gelopen op een vrij snel parcours met een paar kleine heuveltjes. Over twee week heb ik echt een belangrijke wedstrijd! En daar moet het allemaal gaan gebeuren! Ik was bij deze wedstrijd 6e van mijn team, wat wat minder is want ik zou, als je kijkt naar mijn trainingen 3e kunnen worden. Maarja ik hou het even spannend en het komt van zelf wel. Ik merk dat ik af en toe iets te graag wil en dat levert niet bepaald een positief resultaat!

Voor de rest wat heb ik nog meer te melden, oja! Ik ben van kamer geswitcht en heb nu de master badroom! Dat hebben we eer gister naar thuiskomst van de wedstrijd even gedaan. Ik moet jullie daarbij wel vertellen dat ik nog geen tijd heb gehad om alle foto’s weer terug op de muur te hangen dus mijn verontschuldigingen!

Voor de rest wat feitjes:
- ik ga nog steeds braaf naar school
- train elke dag, 3x 6am en 3x7am daarbij ook nog twee keer in de week krachthonk!
- Ik ben nog steeds vrijgezel
- Ik fiets elke dag naar school op en neer.
- Ga elke maandag naar Bijbel studie! Wat straks ook weer is.. Het is echt super leuk want je zit met een hele grote groep en het zijn ook alleen maar atleten. Het is een soort Bijbel groep voor atleten. Wat we doen is, er zijn een paar leiders die een onderwerp inleiden en daarbij allemaal bijbel stukjes hebben. En iedereen die daar op wil reageren, doet dat ook! Ik heb ook al een Bijbel gekregen :) het is een speciale Bijbel voor sporters! Wat je je daarbij voor moet stellen, het is gewoon een Bijbel alleen dat af en toe terug gekoppeld op situaties in ons dagelijks leven. Het zou handig zijn als je de Bijbel gewoon ziet :) ik kan het namelijk niet uitleggen.
- Ik moet weer eens plassen.
- Ik nog steeds niet op sommige mailtjes heb gereageerd! Sorry mensen!
- Ik een haar salon ga beginnen.
- Ik nu een eigen badkamer heb.
- Mijn Engels al stukken beter is en mijn volgende verhaal in Engels wordt.
- Ik over 58 dagen thuis kom om christmas te vieren
- Mijn moeder bijna 50 jaar wordt
- En Marrijtje precies over een maand jarig is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- Mijn tante (Titi) 30 jaar jonger blijkt te zijn dan ze in werkelijkheid zegt! En dat ik daarom NOOIT meer al die zware shop tassen voor haar ga dragen!!
- het eigelijk Maandag is!
- En maar een gaat stoppen met typen

Nou dat was het weer voor vandaag. Ik zeg bedankt voor u aandacht en ik hoop u snel weer te zien bij mijn volgent verhaal.

Peace out!

En dikke kus voor iedereen oo en mensen!! mijn adres is

1690 E. Fir ave #125
Fresno CA 97320
United States

en dat is het!

  • 20 Oktober 2009 - 07:48

    Raina :

    Hee Marrijtje...
    Echt, wat kan jij mooi schrijven. Ik heb echt weer genoten!!!
    Wat heb je weer leuke en minder leuke dingen mee gemaakt. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt daar.
    Heel veel succes met je belangrijke wedstrijd over 2 week.

    Kus Raina

  • 20 Oktober 2009 - 13:48

    Marianne Zus Van ...:

    Heerlijk zo'n verhaal, goed excuus ook voor opruim ontwijkend gedrag. Ik zo ook eens hardlopen... maar dat is vast anders dan dat van jou ;) hahaha.
    Hé rustig aan en geniet ervan! Liefs Marianne

  • 23 Oktober 2009 - 09:41

    Dora:

    Dag Marrije,

    Doe dit nooit meer zo'n lang verhaal schrijven.

    Ik ben er 3 dagen mee bezig geweest om het te lezen, ja dat krijg je op mijn leeftijd.

    Maar gelukkig kon ik het lezen in de baas zijn tijd!

    Deel het voortaan even in hoofdstukken b.v. hoofdstuk 1, mijn fiets, hoofdstuk 2, mijn studie, enz. is het voor mij wat minder vermoeiend om te lezen!!

    Gelukkig dat je niet thuis bent met je verjaardag scheelt mij financieel een heel stuk.Kan ik eindelijke het tekort op mijn begroting wegwerken.

    Fijn dat alles goed gaat daar met je studie enz. veel succes met de wedstrijd,als de wedstrijd begint moet je denken aan je tante Titie (die je onmiddelijk heeft geschrapt uit haar testament)toen ze je verhaal las.
    Meid nogmaals veel succes.

    Sliefs Dora


  • 23 Oktober 2009 - 10:40

    Dinie:

    Hallo Marijtje
    Ik dacht ga eens even Marij haar site bezoeken en even lezen, nu je voelt het wel zeker Mijn ogen doen zeer en mijn rug breekt zowat van het lange zitten op een niet zo’n geweldige bureau stoel!!
    Maar leuk om te lezen dat je het goed naar je zin hebt en wijselijk goed je best doet zowel op school als met sporten! Och, en kapper is toch niets voor jou!
    Ook fijn voor je medebewoners en je klas genoten dat je nu kan douchen (ruikt vast beter).

    Even over je pepernoten ik hoorde vanmorgen op het Journal dat er een vliegtuig te ver is door gevlogen en de oorzaak zou zijn geweest, volgens de 2 piloten, dat ze in heftige discussie waren Ja nu weten wij ook waarom natuurlijk. De ene piloot had natuurlijk meer pepernoten gegeten als de ander. Dus op het vliegveld zijn ze al onderschept.

    Fijn dat je over 56 dagen naar huis komt om kerst en je moeder haar verjaardag te vieren.

    Nu ik stop er mee en natuurlijk krijg je ook de groetjes van Kasper

  • 25 Oktober 2009 - 11:56

    Rico:

    He Marrizle,

    Pfff genoeg te beleven dus daar in de States leuk om zo het een ander mee te krijgen van al jouw ervaringen. Fijn dat het daar goed gaat en we kijken hier al uit naar je komst in december. Gaan we er een mooi feessie van maken!! Blijf daar genieten, goed lopen en vooral ook goed studeren! En blijf vrijgezel he ik wacht op je hahahaha dikke kus Rico

  • 29 Oktober 2009 - 03:34

    Sanne:

    Hey Marrijtje!

    Alles goed daar?
    Ik zit met een smile je verhaal te lezen.. Grapjas!Maarre hoe is t Amerikaanse leven, t lijkt mij echt super leuk! Warm zeker..

    Nou hoop dat je wat terug schrijft.. Hier is mijn email adres sannesms84@hotmail.com

    Veeel liefs Sanne

  • 30 Oktober 2009 - 15:44

    Dora:

    Dag Marrijtje,

    Wordt gauw vrijgezel af dan kan Rico wachten tot die een ons weegt en dat duurt heeeeeeeeel lang bij Rico!!

    Sliefs Dora


  • 02 November 2009 - 09:23

    Timmo:

    Hey marrijtje!

    Hoe gaat die nu daar dan? binnenkort even weer een uurtje skypen(A) ? je zult het vast wel druk hebben nu, maar de stop komt er zo aan hea? Ik ga eem sporten!

    Dikke kus

    Timmo

  • 05 November 2009 - 12:05

    Myrte:

    Heeee Marrijtje,

    Ik ontdekte je site, en heb al je verhalen achter elkaar gelezen. (Inderdaad: studie-ontwijkend-gedrag).
    Maar ik vind je stukjes vol humor echt super leuk om te lezen, en ben blij dat je inmiddels aardig je draai hebt gevonden daar!
    Echt respect voor jou Marrijtje, dat je deze keuze hebt gemaakt en je er zo volledig voor inzet. Ik weet niet of ik dat zou kunnen en durven!

    Dat filmpje vind ik trouwens ook zeer indrukwekkend; wist niet dat het er daar zo aan toe ging met al die meidenteams! Net een kudde antilopes die op je af komt stormen.
    Vind `t heel fijn om te lezen dat je prestaties in het hardlopen ook vooruit gaan. Gewoon lekker blijven lopen, and never forget your AAC`61-roots ofcourse;) Met die spirit komt `t vast goed! Ik wens je alvast heel veel succes met je belangrijke wedstrijd dit weekend!

    Liefs, Myrte.

  • 10 November 2009 - 11:21

    Jil:

    Lieve Marrij, ik heb je site al weer veel te lang niet bekeken! Echt weer heel erg leuk om je verhalen te lezen, als je straks weer terug bent in Nederland is je roeping volgens mij niet meer het HIS maar boeken scrhijven, echt!!

    Dit is weer zo'n typies gevallatje van studie ontwijkend gedrag van mij, moet eigelijk keihard aan de studie voor Gedrag & Gezondheid maar jou verhalen lezen is veel leuker. Ik mail je snel weer even! Heel veel plezier marrij en zet em op met hardlopen!

    Dikke kus Jildou

  • 15 November 2009 - 18:32

    Dinizzel:

    Gebeurt daar nog iets leuks? kus

  • 17 November 2009 - 02:42

    Esra:

    Heeey marrijtjeeeeeeee!!!
    Wat een dik verhaal!! super leuk om even te lezen, en je hebt helemaal gelijk: ik heb nu ook even niks te doen..yvonne is ziek en we zijn nu bij mensen waar we meoten werken..opzcih wel chill dat yvon ziek is want nu mocht ik ook stoppen met werken voor vandaag:P(wel een beetje lullig misschien..want yvonne is nu wel een beetje zielig) Maar ze heeft alweer lekker geluncht dus ik denk dat ze morgen wel weer de oude is!
    Je bent trouwens bijna jarig!!!joehoe 19! en dan komen wij tweetjes er lekker achteraan gekakt. GEZELLIG!!
    EN dat je al bijna weer even naar huis gaat..nouja, bijna?haha zin in?
    Ik vind je verhalen super leuk om te lezen !!!Je doet het goed daar in AMerika chickie! I'm proud of joehoe!!
    TIP: bak zelf wat pepernoten=zo klaar en dan hoef je ook niet op vertraagde/onderschepde pakjes van het thuisfront te wachten;) Yvon en ik hebben gisteren wat gebakken,mmmmm super lekker! en ik kon ook echt niet wachten tot volgend jaar sinterklaas(A) haha.
    Succes HAVE FUN!! DIKKE KUSSIES!! ES

  • 19 November 2009 - 08:17

    Dora:

    Hallo Marrije,

    Van harte gefeliciteerd met je 91e verjaardag!!!!

    Ik wilde eerst nog langs komen om een borrel te halen maar had iets anders vanavond jammer.

    Marrijtje maak er een gezellige en leuke dag van.

    Nog 27 dagen te gaan dan zie je je familie weer terug vreselijk.

    Sliefs Dora

  • 19 November 2009 - 09:52

    Raina En Karlo:

    Heee Marrizzle for shizzlee!

    Gefeliciteerd met je verjaardag!

    Kus van ons!

  • 19 November 2009 - 15:37

    Heleen:

    Hieperdepiephoera!!!!!!!
    Gefeliciteerd met je verjaardag en maak er een gezellige dag van. Wij zullen er vanavond een op je drinken en aan je denken
    Tot volgende maand!!
    Heleen,GertJan en Helger.

  • 30 November 2009 - 16:08

    Conny J:

    Supergaaf om te lezen hoe het met je gaat; je schrijft heel humoristisch met een heerlijk cynisch toontje. hoe inspirerend is dat, dat het in de diensten zo anders gaat, dan hier, vertel er later meer over kan het ons ook inspireren!!
    Gaaf ook van die bijbelstudies! We bidden op cat voor jou en we denken vaak aan je, zo gaaf dat je dit allemaal onderneemt. Nog van harte met je 19e verjaardag ,op die dag nog aan jou gedacht,maar niks ondernomen natuurlijk:) veels te druk
    Hey Marrijtje:keep your pecker up en much fun!!

  • 01 December 2009 - 12:03

    Janny Molenhuis:

    He lieve marrijtej,
    heb nu pas voor t-1st je fantastische blogs gelezen. De site is niet altijd beschikbaar en ik wordt vergeetachtig, hahahaha. ik denk er niet altijd aan. Maar Wat kun jij waanzinig onderhoudend vertellen. heel erg leuk, ik lach me "dood'
    wEL ZONDE DAT JE WEINIG TIJD HEBT GEHAD voor de introductie en het verwerken van je jet-lag. is inmiddels harstikke lang geleden, dus misschien ben je het al lang vergeten.
    Tot mijn grote schrik ben ik helemaal je verjaardag vergeten lieve meid. Meestal voel ik het wel aan mijn theewater. Maar mijn lichaam is door elkaar geschud dat weekend van je verjaardag. Ben van paard gevallen, tijdens een dolle rit. Paard schrok en vloog als een speer rakelings langs de bomen. Ik dacht daar moet ik vanaf. Kwam wat ongelukkig terecht en nu pijn aan m'n pootje, enkeldistorsie. Dus tape erom en krukken en een week rust gehad.
    Maar nog heel erg gefeliciteerd met je verjaardag. Schiet lekker op he??? Hoop dat je een leuk feestje hebt gehad. Inmiddels pakje (met witte poeder) al ontvangen????
    Lief meisje geniet lekker daar van alle nieuwe indrukken en veel succes met lopen. Ik hoop je in december te zien. Heel veel liefs van Janny, Bolle en Puntje en Elger.XXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

AMERIKA!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

HOT NEWS

03 December 2011

PART 2

30 November 2011

Eindelijk maar toch, part 1.

12 Mei 2011

allohoaaaaaaaaaaaaaaa!!!

08 December 2010

Ooo mijn henkyyyy
Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 34597

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: