Aangenaam T-shirt te koop, speciale prijs voor jou - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu Aangenaam T-shirt te koop, speciale prijs voor jou - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

Aangenaam T-shirt te koop, speciale prijs voor jou

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

25 Augustus 2009 | Verenigde Staten, Fresno

Hallo allemaal!

Nou we zijn nog niet eens een week verder en ik heb alweer zoveel te vertellen! Ik pak mijn boekje er even bij want anders vergeet ik de helft te vertellen,..

19 augustus, de aankomst.
Nadat ik mijn vingerprints heb afgegeven en er nog een foto van me is gemaakt kon ik eindelijk doorlopen. Tussendoor nog 100x mijn passpoort gecheckt en ik mocht door naar de uitgang lopen.

‘Wie is het?’
Iedereen kent het spel: wie is is het?. Nou ik mocht dat ervaren in RAEL life baby. Ik zou worden opgehaald door mijn roommate, genaamd Taylor, die ik alleen een keer op een foto had gezien op facebook. Prachtig wat leuk,…

Nou nadat ik honderden schreeuwende/zwaaiende chinezen (scheeuwenna familie) Hd gepasseerd kon ik na de uitgang naar buiten lopen. Steeds nog geen Taylor te bekennen,.. net nadat ik 10 kleuren in mijn broek heb gescheten hoorde ik in 1keer MALEEITJEEEE…. En ja hoor dat kan maar 1 iemand zijn. Ik kreeg gelijk een dikke knuffel. Als een echte heer droeg hij mijn koffers naar de auto en deed de deur open met een buiging (oke dat laatste miss niet).

Veilig aangekomen in mijn appartement.
Na hellemaal kapot te zijn van de lange vliegreis moest ik nog 4 uur met de auto naar Fresno rijden. De reis was heel gezellig en we hebben leuk gepraat,.. het laatste stuk vielen mijn ogen alleen wel half dicht en kwam er geen normaal Engels woord meer uit mijn mond.

Het appartement zag er super chill uit! Ik probeer nog wel even wat foto;s erop te zetten zodat jullie kunnen ervaren hoe zwaar ik het heb,.. met een zwembad enz. tegen over mijn appartement.

Next day practice baby!
Oke hellemaal kapot van de reis ben ik al snel in een diepe slaap gevallen! Ik mocht in Taylors zijn KING side bed. Hij zelf ging in de stoel slapen! Hoe aardig is dat ghehehe.

20 augustus, eerste training.
7uur BAM gelijk al op voor training, De eerste keer dat ik al mijn teamgenootjes heb ontmoet. We gingen een lekker relax duurloopje doen met zijn allen en het tempo viel me best mee ik had het harder verwacht! Maar het was gezellig, heb een beetje met iedereen kunnen praten. Na mijn duurloopje moest ik VEEL heel VEEL mensen ontmoeten. Of course Coach Sean,.. Head coach Winslor en nog meer belangrijke mensen. Ik moest ook gelijk naar een Orientation geval. Dat duurde ongeveer de hele dag en kreeg allemaal belangrijke informatie. Je kreeg ook een stempel kaart. Met deze kaart moet je langs allemaal instanties gaan en allemaal dingen doen. (onthoud dit ‘belangrijke kaartje’). Zoals prikken ophalen, dingen betalen, dingen bewijzen etc. En daarvoor krijg je allemaal stempels op je kaartje. Adat je alle stempels hebt wordt de HOLD op je account er af gehaald. Oké ik heb nu nog steeds niet alle stempel want ik moet nog bewijzen dat ik ingeënte ben voor hepatitis en mazelen. En ik heb ook de 1e dag van de oriëntatie gemist!

Nog even een leuk detail: Ik en paul hebben met een soort lingo op de 2e orientatie dag prijzen gewonnen! Jajaaaaa ik 3 t-shirts van Fresno State en paul een diner bon. Wat weer een mazzel, dit maakte de hele dag van saaie toespraken weer goed

Slumber party,
Als of ik nog niet te weinig slaap had gehad had ik ook nog een slumer party met alle vrouwelijke team genootjes! Super leuk gewoon,.. maar ik had nog wel steeds een jet leg. We hebben filmpje gekeken spelletjes gedaan en ook nog gegeten. Daarna lekker gaan slapen en de volgende dag weer vroeg op voor een nieuwe training!

21 augustus,
Ik heb deze dag voor het eerst naar huis kunnen bellen. We hebben geen constant internet in ons appartement en mijn telefoon heeft hier ook geen bereik. Dus vandaar! Het is niet dat ik geen zin heb om die gekke familie te spreken hoor.

Voor de rest heb ik weer allemaal dingen voor school moeten regelen en ben ik achter mijn dyslexie troep aangeweest. Wat ook weer een lekker probleem was omdat ze mijn Nederlandse documenten niet snappen.

’s Middags in ons zwembad gezwommen.

’s Avond had ik weer wat leuks te doen. We gingen met het hele atletiek team eten bij drie teamgenootjes van bij. Super lekker,.. pasta en lasagne troep :) Ook heb ik een nieuwe spelletje geleerd. ‘Big bootie’,.. vertaling: Groot achterwerk. Het hele spel heeft er alleen niks mee te maken. Prachtig, jullie willen natuurlijk allemaal weten wat het is en hoe het gaat. Ik heb alleen geen zin om het uit te leggen! Dus pechhhhhhhh hahahaa,.. oke

Naar het eten hebben we met het vrouwen team de t-shirts voor de watermelon run versierd. Dit is een soort practisch wedstrijdje waar ik jullie zo meer ga over vertellen. Mijn t-shirt sta; natuurlijk weer de show en kan ik nu verkopen voor heel veel geld. Dus wie wil mijn shirt kopen? Graag bieden vanaf 50 euro. Ik zat nog een foto op de site :).


22 augustus, the Watermelon run.
De start begon om 8.45 en het was al lekker warm. We hebben voordat we begonnen nog even een kring gebed gedaan met ons meiden team en daarna nog even gejelt met het hele team ( met de boys erbij). Super leuk en het voelt nu echt al als een team!

Alleen mijn run ging niet zo best. Het was de bedoeling om 4 mijl te rennen op net geen wedstrijd tempo. Mijn benen voelden voor die tijd al niet zo super en tijdens de run werd het er niet beter op. De eerste mijl ging vrij gemakkelijk maar daarna kwam de klap en voelde ik dat ik nog lang niet hersteld was van mijn lange reis en alle indrukken. Ik heb iets gedaan wat ik een jaar geleden nooit zou hebben gedaan. Ik heb is eem naar mijn lichaam geluisterd en even de voor en nadelen afgewogen als ik maar 2 mijl zou doen. De voordelen hebben het overwonnen en ik ben naar twee mijl gestopt. Dit heeft er voor gezorgd dat ik deze week gewoon lekker door kan trainen zonder dat ik nog moet hertellen van en klein practice wedstrijdje.

Nadat ik mijn coach alles had uitgelegd was ik heel erg opgelucht. Hij begreep het allemaal en hij was zo cool! Echt super gewoon. Hij heeft gewoon echt vertrouwen en hij zij zelf dat ik een verstandige keus had gemaakt. Als mijn lieve teamgenootjes hebben me goed opgevangen en het hele team kreeg na die tijd nog even een pep talk. Ook weer hellemaal vet. Het kwam er op neer dat je alles wat je geleerd heb weer mee kan nemen in de volgende wedstrijd. En tja ik weet niet meer precies maar was bijna kippevel. Net als bij dat kring gebed voor de start!

Nadat we klaar waren met al het gepraat ben ik met 4 kerels, Paul, Martin (ook uit ned.) en Anrdew (goede vriend van paul) en nog iemand dat weer een vriend was van Andrew, de rievier op gegaan. Het is een rivier met een harde stroming der in. Je begint op een bepaalde plek op de rivier en eindigd vier uur later op een andere plek (je moet de auto natuurlijk wel verplaatsen).

Nou naar vier uur waren we eindelijk weer aangekomen op de plek waar de auto was geparkeerd! Was leuk alleen het weer was voor het eerst niet heeeel warm! Maar ben wel beetje bruin geworden.

Oke 23 augustus, Physical Exam,
Voor het eerst moest ik op de fiets naar de Campus! Paul wou me eens in het diepe gooien. Wat weer aardig van hem. Nou ik heb uiteindelijk gevonden waar ik moest wezen. Dit heeft me wel heel wat tijd en een lekke band gekost. Maar het is allemaal goed gekomen. Aangekomen in het gebouw waar ik een fhysical exam had kwam ik al een paar bekenden tegen. We moesten langs allemaal stations om alles te laten checken. For excample, eyes checked, weight, hight en nog wat stuff. Na twee uur was alles ongeveer done en kon ik door naar mijn compliance meeting. Daar moest ik tijdens een super saaie presentatie allemaal dingen invullen en onderteken.

Paul had gelukkig een lift terug naar huis geregeld dus hoefde ik die 2 mijl terug naar ons appartement niet te lopen.

BBQ!!!!!!!!!!!!
’s Avond hadden we een athletic BBQ. Alle sporters waren hierbij aanwezig en het was ZOOOO leuk en niet normaal. Alle Freshmans moesten Karaoke zingen. En je raad het al, mvr. Molenhuis is een Freshman. Zo ik moest het podium op met nog wat mensjes om het nummer ‘nice boodies’ te vertolken… HAAHAAaaaa oke heel leuk en lekker veel met onze kont geshut. Ook werd er nog een optreden gedaan van ‘micheal Jackson’. Echt super leuk en die gast bakte er ook nog wat van ook!

Nog even what other stuff,
Ik heb nogsteeds heel veel lieve vriendjes en vriennetjes niet gemaild of gesproken. Maar ik wou even zegge tegen jullie allemaal: ‘marrijtje heeft het een beetje druk en haast geen internet’. Maar ik wil iederen nog wel even bedanken voor alle reacties en kaartjes en ALLES! Dit doet me goed, want ook al zit ik hier in Fresno (met drie zwembaden om me heen en 40 graden) denken jullie toch wel een beetje aan mij. Whaaaaaaammaaaaaa oke niet huilen want ik kom heus wel terug. Oja en wat natuurlijk al het vrouwlijke schoon wel wil weten, How are the boys?! Nou ik kan je vertellen dat de teller nog op nul staat. Ik heb natuurlijk al wel heel wat kerels van me af moeten slaan en Paul is mijn persoonlijke bodycard geworden. :) ghehe nee maar de jongens vallen tot nu toe nog een beetje tegen. Dus parent till so far: Don’t worry! Ik ga hier nog niet trouwen en kinderen krijgen.

Ojaaa en begin alvast te bieden voor mijn: ;watermelon shirt! Al het geld gaat uiteraard naar het goede doel.


  • 25 Augustus 2009 - 08:58

    Marlou:

    Aaah, Marrijtje! Het is zo leuk om al jou avonturen in het verre Amerika te lezen!
    Goed om te horen dat alle mensen ook aardig zijn, je 3 zwembaden hebt, al een sluberparty gehouden hebt etc. etc.
    Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met jou daar én ook met het lopen!!

    Even nog over mijn in de soep gelopen USA avontuur - ik ga vandaag het NCAA een beetje boze mail sturen, dat het nerges op slaat dat ze na 2 weken nog niet antwoorden enzo. Dus, ik houd je wel op de hoogte! ;)

    Have fun! En we skypen snel een keertje!!

    Heel veel liefs, vanuit het mooie Nederland!

  • 25 Augustus 2009 - 10:57

    Anne-wil :

    heeey marijtje
    alles goed daar
    al veel gelopen

    maar wat hebben jullie een schatig poesje
    echt heel lief hoor

    groetjes anne-wil
    doei doei

  • 25 Augustus 2009 - 11:51

    Jildou:

    Lieve Marrij!

    Wat een verhalen! Jeetje echt super leuk, ik ben jarloers! Hier is het koud, regent het en is het saai! Jij zit heerlijk in het zonnetje, beetje op een riviertje dobberen en natuurlijk wel af en toe lopen, maar het klinkt allemaal super chill & leuk!
    Volgende week begint school weer, helemaal geen zin in zonder jou.. Ik zal je missen! Nou ik ben benieuwd naar je volgende stories:D

    Hele dikke kus

  • 25 Augustus 2009 - 15:08

    Dora:

    Hoi Marrijtje, je verhalen net gelezen en het lijkt mij daar fantastisch.
    Wil je voor mij vragen of ze daar ook 60+ aannemen op de California University?
    ik kan namelijk heel hard lopen met een rollator!!! en mamma kan heel hard duwen.
    Ik heb mijn visum al aangevraagd.
    Hartstikke fijn dat je het daar zo naar je zin hebt.
    Je reisverhalen zijn leuk om te lezen,weet ik in ieder geval wat je daar zoal beleeft.
    Tot de volgende mail.
    Sliefs Dora

  • 25 Augustus 2009 - 20:24

    Timmo:

    zo, zegt mama, wat heeft marrijtje al weer veel meegemaakt ! haha, je krijgt groetjes van hier! top meid, dat lopen komt wel weer goed, lekker herstellen en gogogogo!!!

    Toppertje!:D(K)

  • 25 Augustus 2009 - 20:37

    Dineke:

    lastig he dat je de weg kwijt, heb ik ook wel "eens" last van, maar in Amerika denk ik niet dat ik aardig zou blijven als ik de weg kwijt zou zzzzzijn. grrr
    Maar gelukkig is Assen niet zo groot en hebben we tomtom. En kijk je wel uit voor Dora met haar Rolater, krijg je alleen maar gedoe van voor je het weet staat ze als cheerleader op de baan en dat moe jeniet hebn kus een knuffel mamsie

  • 25 Augustus 2009 - 20:52

    Raina En Karlo:

    Leukeee verhalen!!
    Je hebt het wel naar je zin zo te lezen.
    Is maar goed dat je broers er niet zijn, anders hadden die alle boys van je af moeten slaan.
    Have fun daar nog!
    Wij hebben vandaag heerlijk genoten van het klote weer in het mooie assen.

    Kus van ons

  • 26 Augustus 2009 - 13:59

    Your Best Friend:

    yoo marrizle for chizzle
    zoals emily al reageerde op je andere verhaal, waar is je msn taal. deze schrijfstijl van jou ken ik helemaal niet! :P maar mooi dat je het leuk hebt daar! en misschien spreek ik je ooit nog! :D hehe

    Liefs xxx

  • 27 Augustus 2009 - 14:07

    Alja:

    Marrijtje! Leuke verhalen zeg! Zo te horen heb je het daar wel leuk! :d
    Super veel plezier en niet al te hard trainen, want als je weer terug in nl bent moet ik je nog wel kunnen verslaan he ;) haha
    xx

  • 29 Augustus 2009 - 17:37

    LIEKE!!!!!:

    Chikkkkkkkkk!

    Hahaha, wat een grappige teksten. Waarom studeer jij geen Nederlands? Is echt een hele leuke opleiding voor jou ;).
    Maar nu even serieus: sinds het moment dat jij in dat vliegtuig bent gestapt, heb ik geen duurloopje meer gedaan. (!!!!). Nee, dat is niet waar, maar ze zijn wel een stuk saaier hoor.
    Goed, ik heb je bovenste tekst nog niet helemaal gelezen, dat ga ik zo doen, maar volgens mij vermaak jij je daar wel ;). Ik wil trouwens ook even bieden: 235 euro. Wanneer hoor ik of ie verkocht is?!
    Nou chick, ik zeg: zet nog even wat foto's op je site... vooral die van het shirt, en ik houd al je nieuwtjes bij zorgvuldig bij de komende weken ;). Succes met trainen en vrienden maken en de getinte mannen!

    xxxx

  • 29 Augustus 2009 - 22:33

    Maureen:

    Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    haha zo te horen heb je het erg naar je zin! Ja ik heb ook wel eens nagedacht over Amerika, maar zoals ik er nu over denk wil ik voorlopig nog in Nederland blijven! maar bedankt voor je mail ik zal het onthouden! nog heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel plezier daar en ik hou je facebook in de gaten!

    xxx
    Maureen


  • 31 Augustus 2009 - 16:40

    Esra:

    Super leuke verhalen!:D
    Je kan het leuk vertelleen!!!
    HAVE FUN! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

AMERIKA!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

HOT NEWS

03 December 2011

PART 2

30 November 2011

Eindelijk maar toch, part 1.

12 Mei 2011

allohoaaaaaaaaaaaaaaa!!!

08 December 2010

Ooo mijn henkyyyy
Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 607
Totaal aantal bezoekers 34605

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: