2 weken verder, - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu 2 weken verder, - Reisverslag uit Fresno, Verenigde Staten van Marrijtje - WaarBenJij.nu

2 weken verder,

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marrijtje

04 September 2009 | Verenigde Staten, Fresno

Het gaat weer gebeuren, een nieuw lang verhaal als ik genoeg inspiratie heb. Ik merk dat ik niet meer zo trouw in mijn dagboekje schrijf dus ik hoop dat ik alles nog een beetje terug kan vinden ergens achterin mijn hersenstam.

Te beginnen met de foto’s die ik heb proberen te uploaden! Wat een rot systeem zeg, ik kan niet uitvinden hoe ik allemaal foto’s tegelijk kan uploaden en ik kan ook max 10 foto’s uploaden. Dat ga ik dus niet doen, dan ben ik ongeveer een dag kwijt met foto’s op mijn site zetten. Dus jullie kunnen geen foto;s van mijn 3 zwembaden bezichtigen…

Grapje,.. gelukkig heeft iemand hyves uitgevonden en daar ga ik even een mapje op aanmaken om foto’s in te zetten. Dus mam en pap, kunnen jullie weer wat nieuwe dingen leren met betrekking tot internet. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn, ik skype ongeveer 1 keer in de 3 dagen met paps mams of andere familie. En we mailen elke dag wel even…..

Nou nu weer terug naar de basis, waar was ik gebleven,

24 augustus, mijn eerste schooldag!
Als eerste heb ik mijn boeken opgehaald en met de campuskaart in mijn handen heb ik de hele campus onveilig gemaakt. Ik heb ongeveer een uur lopen zoeken naar mijn lokaal, na wat rongevraagt te hebben kwam ik er uiteindelijk achter dat ik de kaart verkeerd om had. Heel handig, ik heb toch wel wat ‘geen richting gevoel genen’ van mijn moeder geërfd. Bedankt mam,..

Mijn eerste les was: ‘armenian studies’. Pardon weet je niet wat dat betekent?? Nou ik wist het ook niet, stel je voor, een heel klas lokaal vol met geïnteresseerde studententen in Armenië en ik wist niet eens wat het hele vak in hield. Voor de mensen die het graag willen weten, armenian studies gaat over het land Armenie en is super interessant. Ik bedoel wie wil nou niet weten dat Armenië ooit in handen is geweest van Rusland?! En dat de hoofdstad Jerevan is.

24 augustus, 2e schooldag.
Na hard getraind te hbben om 6.00 heb ik een ijsbad genomen. Dit is een koud bad van ongeveer 7 graden. Dit is super goed voor je herstel en daarom neem ik het bijna elke keer naar practice. Deze dag had ik voor de rest natuurlijk ook weer lessen. Deze keer Economie en Englisch 10. Ik ga er vanuit dat iedereen wel een beetje weet wat die vakken inhouden. De stof waarin les gegeven wordt niet niet heel moeilijk en het meeste is herhaling. Ik moet alleen wel alles vertalen en dat is wel even wennen. Natuurlijk snap je wel veel maar bijvoorbeeld wat bij ons BNP (bruto nationaal product) is gebruiken ze hier de term GGP voor (Gross demostric Product).

25 aug, EERSTE DOPING TEST.
Ja hoor, marrijtje was gelijk de pineut. Ik mocht een dopingtest doen. Elke maand worden er een paar mensen uit het team geloot die een dopingtest moeten doen. En omdat ik een Freshman ben moest ik het in ieder geval doen. De doping test was om excact 5.45 uur in de morgen. Dus ik op me fiets om half 6 naar de campus, het domme was dat ik voordat ik vertrok nog even een plasje thuis heb gepleegd. VOLGENDE KEER DUS NIET WEER DOEN. Ik kwam in het centrum aan waar ik mijn plasje moest plegen zonder enige nood van een drukkend gevoel op mijn blaas. Ik als een gek heel veel water drinken en ik moest gelukkig nog even op de personen voor mij wachten. Na 15min. Voelde ik nogsteeds niks,.. nog meer water gaan drinken, even rondje gelopen,.. EN toen… kon ik nogsteeds niet plassen. Ik was alleen wel aan de beurt! Nog hup met die vrouw naar het toillet en gaan met die banaan. Tewijl ik probeerde te plassen probeerde de ‘observerende vrouw’ mij een beetje te helpen door de kraan aan te zetten. Na 5 min. Kwam er ongeveer een heel klein mini plasje uit wat dan net genoeg was voor het doping onderzoek. Hoe gênant maarja boeie. Je moest je plasje zelf over gieten in een andere beker en ze gingen gelijk kijken of de plas goed genoeg was. En dat was het gelukkig… Op de uitslag moet ik denk ik nog even wachten:), Maar jullie kennen mij allemaal, en hopelijk weten jullie dat ik nooit 1 wijntje of wietje of snuifje heb gebruikt.

7.00 practice en weer is eem getraind, daarna school school en school. In mijn tussen uur van 2 uur ben ik snel naar het krachthonk gefietst. Wij hebben namelijk 2x in de week gezamenlijke weights training. Super leuk dit maar wel spierpijn en nog eens spierpijn. Deze krachttraining is ervoor bedoeld om blessures te voorkomen. Dus niet om marrijtje terug te laten komen als bodybuilder.

27,28,29 en 30 augst. Zal ik even samenvatten.
Ik ben naar mijn eerste volleybal wedstrijd van de bulldogs geweest (het team van onze school). Dit was best wel vet!! Chearleader, mascottes en heel veel schreeuwend pupliek! Ik zeg je: Sudosa is der niks bij. Echt alles is zo groot aan gepakt,.. niet normaal. Alle spelers dragen de zelfde schoenen en kleren en alles!! Ze hebben zelf stoeltjes met hun naam derop. Over de uitslag van de wedstrijd: GEWONNEN. Of course, wie verliest er nou als marrijtje in het publiek zit.

Wat ik nog meer heb gedaan, Naar een track-team BBQ geweest. Iedereen neemt wat voedsel en hapjes en drankjes mee en BAM je hebt een party. Was super gezellig en ik zeg je, weer heel wat nieuwe spelletjes geleerd. Die Amerikanen houden wel van spelletjes. Dit keer hebben we een MAFIA game gedaan. YEY.

30 augustus, historische dag,
Marrijtje heeft eindelijk een mobiel gefikst. Ik heb een mobiel gekregen van een goede vriend van paul (en nu ook van mij:)). In Amerika is het echt hellemaal anders geregeld met abonnement lomenten en prepaid gedoe enz. Als je er niet goed om denkt zti je zo aan iets vast waar je heel veel moet voor betalen. Ik zit nu bij een familie plan in en dan hoef ik maar 10 dollar per maand te betalen aan de familie van die vriend genaamd: Andrew.

1 sept.
Heb ik voor het eerst een super goede training gedraid. De echte marrijtje kwam weer een beetje terug. Ik had zo’n gevoel dat ik me nogsteeds een beetje moest bewijzen omdat ik nog niet echt super trainingen heb gedraaid. Ik heb me gelukkig kunnen bewijzen deze training. Ik heb mijn hele groepje dames er met drie vingers in de neus afgelopen. En coach was super tevreden.

Voor de mensen die geintresserd zijn in tijden afstanden enz.

We moesten 2 keer 2mijl lopen met 3 minuten pauze en als afsluiting een 800meter. Mijn tijden
1e 2mijl: 12.45 min,
2e 2mijl: 12.27min,

mijn 800meter: lekker ontspannen 2.55
Nou ik vind het wel weer mooi geweest voor vandaag! Het is hier nu half 8 ’s avonds en ik ben behoorlijk kapoetsofiets. Vandaag echt drukke dag gehad met veel gestress en geregel. Ik zou eerst morgen mijn eerste race hebben maar door wat gedoe met the NCAA kon dat nog niet. Als het goed is is morgen alles geregeld en kan ik volgende week aan mijn eerste echte wedstrijd deelnemen!!! 5km!! Ik heb der echt zin in. Ik ga dit weekend even veel uitrusten en relaxen en dan moet het hellemaal goed komen. Ik laat jullie weten hoe het is gegaan natuurlijk.

Vielen groeten,
marrijtje

  • 04 September 2009 - 09:10

    Adriaan:

    heey marrijtje!!

    ziet er allemaal goed uit! lekker aant trainen. Hoop dat je het kunt doortrekken en dan weet ik zeker dat er mooie tijden uit gaan rollen=D!

    Succes daar!

    xxxx
    Adriaan

    p.s We missen je wel bij de avondjes met timmo enzo(A)

  • 04 September 2009 - 10:22

    Dinizzel:

    He Marrij
    weer een super leuk om te lezen verslag. Ga zo door!!! liefs

  • 04 September 2009 - 21:08

    Herman:

    he marrijtje geweldige 2e 2mijl voor een training ik ben heel blij dat het een stuk beter gaat ga rustig zo door dan komt het helemaal goed kusje i am missing you

  • 05 September 2009 - 14:42

    Raina En Karlo:

    Fawikkaaa,
    Wat leuk om je avonturen weer te lezen. We hebben het met plezier gelezen. Je schrijft echt leuk!!

    We gaan snel je foto's checken op hyves.

    Lataaaa
    kus Raina en Karlo

  • 09 September 2009 - 14:39

    Riëtte:

    He marrijtje. Geweldig om te lezen. Je hebt ambitie voor het schrijven van een boek. Geen thriller maar een stamp vol humor. Wordt een best seller

    Ben gewoon trots dat ik je mag kennen en dat je dit doet.

    Wens je heel veel plezier bij alles wat je doet. Geniet met volle teugen en zit het ff tegen ook dat mag. Geeft meer vreugde als het weer goed gaat. Denk aan je.

    Liefs Riëtte

  • 10 September 2009 - 00:17

    Marlou Bijlsma:

    Marizzel!

    Over 2 weken hebben wij een wedstrijd in California! Ik weet nog niet zeker of ik mee mag lopen (8/10 kans), alleen ik hoop natuurlijk van wel en dat ik je dan ook kan meeten!
    Leuk om trouwens je blog te lezen! Voelt helemaal beetje hetzelfde, en ik heb ook behoorlijke kutvakken gekregen, zoals je op mijn waarbenjij.nu kunt lezen! Grrrr...

    Ik hoop dat we snel een keertje kunnen skypen! That would be nice!

    Lots of love from Texas! x

  • 11 September 2009 - 12:17

    Dora:

    Als ik kom loop ik jou eruit met 2 vingers in de neus en 2 vingers in de oren met mijn nieuwe snelle nieuwe gestroomlijnde rollator!!
    Dan kan jij wel afreizen dan vindt de coach mij veel beter.

    Vervelend dat je geen plasje kon doen maar ja had je maar wat meer Duitse Ausleser moeten drinken!!! hmmmm

    Maar is weer een leuk verhaal blijft Dora tenminste bij met jouw belevenissen en weet ze dat het goed met je gaat.

    Mail binnenkort wel eens weer want mamma en ik hebben weer heel wat beleeft.

    Sliefs Doraaaa


  • 15 September 2009 - 20:57

    Sua:

    Haaii lieve meid!!
    naar een rondje waarbenjij.nu ben ik beland op de jouwe!

    super wat een verhale! je bent echt een schrijf talent!
    ik denk elke dag aan je!:)

    morge is tha big day i will let you know!

    haha voor je amerikaanse vrienden!

    Liefs

  • 16 September 2009 - 04:49

    Yvonne Hidding:

    Marrizzlee for Shizzlleee

    We zijn eeeerrrr!!! YEEAAHH

    Nou je leest meer op onze blog, maar ik dacht dan weet je het even!:D

    Esra en Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Fresno

AMERIKA!

Recente Reisverslagen:

04 April 2012

HOT NEWS

03 December 2011

PART 2

30 November 2011

Eindelijk maar toch, part 1.

12 Mei 2011

allohoaaaaaaaaaaaaaaa!!!

08 December 2010

Ooo mijn henkyyyy
Marrijtje

Wauuuu het is zo ver!!! Marrijtje haar waarbenjijnu is weer in gebruik! Dit keer niet omdat ik ergens anders ben gaan wonen!! Nee ik ben op reis ergens down under en ergens iets boven down under. En aangezien ik naast mijn moeder heel veel zorgen weg neem om te laten weten dat alles goed gaat, kan ik andere mensen helpen met hun dag door te komen op hun werk, uitstellen van huiswerk, of helpen met het nuttig tijd besteden van "verveling." Dus hier volgt mijn vaak kort maar krachtige blog!

Actief sinds 21 Aug. 2009
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 34550

Voorgaande reizen:

25 Oktober 2015 - 03 Januari 2016

Down under- en iets minder down under

19 Augustus 2009 - 30 November -0001

AMERIKA!

Landen bezocht: